index
BuiltWithNOF
Logo_final
OK-DBF

Havarovalo v noci nárazem do pískové duny při přiblížení  na  letiště v Damašku., pár km před prahem dráhy. Posádka Žižka a Gajdoš, pravděpodobně vypnutý radiovýškoměr a špatně nastavený tlak na výškoměrech.

19.8.1975 ve 22.13 GMT havaroval Iljušin Il-62 (OK-DBF "Brno, Trade fair", cn 31502, r.v. 1973) ČSA (OK 540 Praha - Damašek - Bagdád - Teherán) v Damašku. Letoun vzlétl v 18.36 GMT. Počasí před přistáním bylo: vítr 230° 10 kts, jasno, dohlednost dobrá. Letadlo havarovalo při základní zatáčce ke konečnému přiblížení na rwy 23R na přechodu přiblížení mezi VOR a ILS. Letoun letěl ve výšce 2 000 ft; minimální výška, na kterou letadlo mohlo v této fázi sestoupit, byla 3 200 ft. Letadlo dopadlo 16 km severozápadně od mezinárodního letiště Damašek, nárazem a následným požárem bylo zcela zničeno. Zahynulo 115 ze 117 cestujících a všech 11 členů posádky. Letoun řídil 2. pilot, který pravděpodobně sledoval indikátor výšky nastavený na QNH (barometrický tlak přepočtený na hladinu moře) v domnění, že sleduje QFE (barometrický tlak na letišti, takže v okamžiku přistání ukazuje takto nastavený výškoměr nulu). Šlo o typický případ CFIT. Za zmínku jistě stojí, že piloti se neměli rádi, dokonce spolu nemluvili.

[OK-DBF]