index
BuiltWithNOF
Logo_final

Hlavními prvky řízení jsou u IL-62 směrové kormidlo, křidélka a výškovka, stejně jako vztlakové klapky, spoilery a horizontální stabilizátor /přestavení) a také hydraulické ovládání řízení  směru přední podvozkové nohy.

Vlastní řízení ovládacích ploch je táhlové (autopilot je dvoukanálový-křidélka a výškovka, přes kulisu  el.servo přímo “tahá”za táhlo a ovládání motorů je lanové. Táhla řízení lze za pomocí elektomechanického mechanizmu zablokovat na zemi při stání letadla.

Výškové , směrové kormodlo a křidélka jsou přímo ovládané pilotem ( plošky na každém z kormidel ulehčují sílu při vychylování pilotem) bez posilovače, pouze s aerodynamickým odlehčením.

Kormidla jsou trimována pomocí elekroservo-mechanizmů.

Agregát ARM-62T zajišťuje tkzv.holandský chod směrového kormidla.

Vysouvání vztlakových klapek je zajištěno jedním hydraulickým  aktuátorem , pomocí šroubových transmisí je vysouvána každá jednotlivá vztlaková klapka.Bezpečnost je zajištěna zálohováním některých částí, stejně tak jako indikace vysunutí klapek v pilotní kabině. Při rozsouhlasení pozice klapek, dojde k jejich automatickému zastavení, aby nedošlo k pádu letadla.

Konstrukce klapek je dvouštěrbinová Fowlerova typu a vysunují se maximálně na 30 stupňů.

arm-62t-04

1) ARM-62T  autonomní elektro hydraulický agregát řízení směrového kormidla.

bu-160p

3) BU-160L Hydromechanický aktuátor spojlerů.

shema-il-62
rdm-3

2) RDM-3T  Akregát ovládání řízení přední podvozkové nohy.

[Home] [Historie] [Technické údaje a popis] [Kokpit] [Motory] [Podvozek] [Trup a konstrukce] [Křídlo a palivo] [Řízení] [Klimatizační a přetlakový systém] [Hydraulický systém] [Odmrazovací systém] [Elektrický systém] [Radio a elektrovybavení] [Údržba a servis] [Nouzové vybavení] [Příručky] [Odstavené] [Šrotování] [Provozovatelé a články] [Production list] [Havárie] [Seznam podkladů]